Nakup ali darilo
Prodaja za napredek
Je vaša prodaja za stranko nakup ali darilo?
30 let se že ukvarjam s prodajo, čeprav zase nikoli nisem zares čutila, da znam prodajati niti da bi to zares z veseljem počela. Nisem prodajalka. Nisem trgovka. Nisem niti pretirano navdušena nad marketingom. In s težavo sprejemam denar od kogarkoli za karkoli.
Rada pa snujem darila, živim za to, da lahko kaj podarim ali naredim za druge ljudi. V poslu pač to ni neka široko sprejeta vrednota, se zdi. Ampak jaz iz svoje kože ne morem.
Vseeno pa nam nekako gre. Vsa ta leta smo nadgrajevali svojo ponudbo, se učili (predvsem na svojih napakah), skrbeli za obnavljanje in posodabljanje strojev in opreme … Torej smo morali vsaj del svoje energije pretvoriti v denarna sredstva, da smo lahko plačali napredek.
Tok navdušenja
Precej dolgo nazaj začela opazovati sebe, našo ekipo in stranke v zahtevnem plesu “poračunavanja”, torej izmenjave energijskih vrednosti ob predaji posla.
Če želimo plačati dobaviteljem in zaposlenim, potem potrebujemo denar. Tega dobimo od strank, ki prostovoljno naročajo pri nas izdelke in storitve. Namenoma poudarjam, da prostovoljno, saj jih nikoli nismo v to silili niti jih ni v našem imenu kdo nagovarjal v to. Stranke torej k nam pridejo, ker si želijo naše izdelke ali/in storitve.
Ugotovili smo, da nenamerno skupaj s svojimi strankami snujemo tok uničenja. In smo se odločili, da ga spremenimo v tok navdušenja.
Kaj je tok uničenja?
Kupec si nekaj želi oz. nekaj potrebuje, da bo rešil nek svoj problem. Ta problem je lahko darilo za taščo. Kupec in tašča nista v najboljših odnosih, ampak nekaj tašča mora dobiti za svoj praznik. Da bo problem zares rešen, pa bi bilo dobro, da bi darilo še izboljšalo odnos med našim kupcem in njegovo taščo.
Imamo torej željo in recimo, da ima kupec tudi idejo – naj bo to darilo skodelica. Pač bolj varno kot majica, da naš kupec ne tvega napačne izbire velikosti ali modela majice …
Skodelico naroči pri nas, navdušenje je veliko, saj kupec že vidi rešitev svojega problema in zares dober učinek svoje ideje.
Za tisk potrebujemo nekaj ur, kupec se odloči, da pride po skodelico naslednji dan. Vmes se je marsikaj zgodilo in dokupil je tudi nekaj drugih drobnarij, da jih doda v vrečko … Malo preveč je zapravil na poti do nas in zdaj mu je skodelica nekam draga, čeprav je vedel, kakšna bo cena.
Ampak nakup seveda opravi, samo nad malo bolj prazno denarnico ni navdušen. Seveda pa navdušenja ni in skupaj z darilom se bo prenesla tudi malo slabša energija – mogoče darilo vendarle ne bo dalo takega učinka, kot si je kupec želel, kaj praviš?
Kako tok uničenja spremenimo v tok navdušenja?
Naš namen je vedno razveseljevati. In našli smo tudi rešitev, ki zagotavlja, da se poleg darila in rešenega problema jasno izrazi tudi dodatni namen – izboljšanje odnosov.
Kupec ve, kaj si želi in ugotovil je tudi, kako bi do tega prišel. Nas že pozna in nam zaupa, zato pride zgolj s površno idejo in nas prosi, da mu pomagamo oblikovati primerno darilo. Navdušen nad rešenim problemom plača naročeno in se dogovori za prevzem naslednji dan. Naročeno ga ob dogovorjeni uri čaka v darilni vrečki, izdelek je seveda že plačan, zato gre prevzem zelo tekoče in hitro. Navdušenje nad fizičnim izdelkom gre skupaj s kupcem do cilja – in se prenese tudi na obdarovanko ter tako poskrbi za veselje vseh. Kupec ima občutek, da je izdelek dobil.
Ista cena, različna vrednost
Cena za izdelek je enaka, če ga kupec plača ob naročilu ali ob prevzemu.
Samo vrednost se močno dvigne, če je izdelek plačan ob naročilu. Energijski krog je tako močnejši in prenos dobrih energij traja dlje.