Namen darila
Obljuba darila (z namenom pospeševanja prodaje)
Želite stranke spodbuditi, da v vaši spletni trgovini naročijo več ali večkrat? Potem jim obljubite darilo.
- popust je največkrat uporabljeno darilo, ki vam prinese manjši znesek denarja, stranka pa seveda z njim nekaj prihrani in morda zato kupi kak izdelek več. Če je popust primerno zastavljen, doprinaša obema, prodajalcu in kupcu.
- bonus – nagrada ob določenih pogojih, recimo v obliki točk, ki so nekakšna obljuba popusta ob naslednjem nakupu, spodbudi kupce, da se kmalu spet vrnejo in nagrado izkoristijo. Dobro je, da so bonusi časovno omejeni, čas pa lahko prilagajate svojim željam in seveda tudi smiselnosti za kupca – kdaj mu bo začelo zmanjkovati vaših izdelkov oz. kdaj bo začel pozabljati na vas.
- darilo v fizični obliki naredi najbolj dolgotrajen učinek. Če je pravilno izbrano, bo vašo stranko crkljalo še veliko časa. Pri tem je seveda pomembno, da izberete prava darila, z neko dodano vrednostjo oz. uporabnostjo, da je darilo v pravem cenovnem rangu – da ni prenizke vrednosti, saj bi s tem razvrednotili vrednost svoje storitve ali izdelka. Hkrati pa ne sme biti predrago, da ne izpade kot podkupnina.
Darilo v zahvalo
Stranka je že (enkrat ali večkrat) kupila pri vas in bi ji radi z darilo povedali, da jo cenite in ste hvaležni, ker kupuje pri vas.
Partnerski odnos med prodajalcem in kupcem je več kot zgolj izmenjava dobrin oz. zamenjava storitve ali izdelka za denar. Prodajalec rešuje kupcu problem. Pravilno rešen problem prinese zadovoljstvo obema. Lahko bi rekli, da je dobra, pravilni izpeljana prodaja že nagrada obema sama po sebi.
Vseeno pa si prodajalci želimo zahvaliti se strankam vsaj občasno. Zato, da ostanejo še naprej z nami. Zato, da nas še bolj z veseljem priporočajo. Zato, ker enostavno radi dajemo in razveseljujemo ljudi.
Fizično darilo, sploh če je recimo personalizirano, pusti trajen vtis in zagotavlja, da bo stranka vedno pomislila na nas, ko bo potrebovala storitve ali izdelke, ki jih ponujamo.
Z darili ne gre pretiravati. Prav tako pa ne skopariti. Poiskati morate ravno pravo ravnovesje v vrednosti, pogostosti in načinu obdarovanja strank … Pri tem ne pozabite tudi na svoje dobavitelje.
Z veseljem vam svetujemo. Pišite nam.
En-dar
je darilo, ki povezuje. Nastane iz možnosti in ideje. V najboljšem primeru en-dar nastane brez vzroka od zunaj in se nanaša samo na notranje počutje obdarovalca.
Če namreč opazim, da nekdo moje darilo potrebuje, se energija daru avtomatično zmanjša. Podarjam iz potrebe oziroma zaznave manjka.
Če podarjam zato, ker pač lahko in ker se mi je podarila ideja, da bi lahko, je darilo brez obremenitev (pričakovanj).
Kako veš, kdaj podarjaš iz srca in srčnega vzgiba? Običajno hitro pozabiš, kaj in komu si podaril. Velikokrat se lahko zgodi, da dobiš en čuden občutek nehotene vsiljivosti – lahko se zelo zbojiš, da je bilo darilo neprimerno. Čeprav so taka darila običajno zelo lepo sprejeta, iz izkušenj vemo, da ljudje darilo razumejo kot potrditev njihove potrebe oziroma ubogosti, kar seveda ni prijetno.
Četudi torej obdarovalec v sebi že predela stare nepotrebne vzorce in razume in zna uporabiti en-dar, lahko naleti na obdarovanca, ki gleda na svet “po starem”. Puristi bi rekli, da so potem v obdarovalcu ostale sledi “starega” – če je to res, potem je taka izkušnja dodatna priložnost za skok naprej, v novo.
V poslovnem svetu en-dar ni tako redek, kot se vam morda zdi. Vsakokrat ko stranki priporočite svojo konkurenco, ste stopili v En-dar. Kadar za stranko naredite še nekaj za dobro mero, pa če ji to poveste ali ne, je to vaš en-dar. Prijazen pogovor in svetovanje nekomu, ki pri vas potem ničesar ne kupi, je prav tako en-dar. Pod pogojem seveda, da ga ne umažete z zamero… Kakšen bo občutek obdarovanja, je torej odvisno zgolj od vas – ne glede na to, na kateri strani se znajdete.